Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Marţi, 04 Noi. 2014, 09:32
86
19985

Cum ne dau teleormănenii lecții de democrație

Sună ciudat, dar eu aleg să-i aplaud pe votanții din Teleorman – pe cei din Sud, în general. Și chiar dacă-mi mușc limba, musai să recunosc: în timp ce mulți ardeleni au stat acasă, în Sudul și Estul României cabinele de vot au fost pline.

Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Să ne înțelegem: onest: îmi place sau nu cu cine au votat, îmi plac sau nu motivele pentru care au ieșit la urne, „sudiștii” ne-au dat o lecție: aceea că democrația înseamnă participare și nu discuții despre democrație. Da, poate că mulți au sub zece clase – așa arată sondajele vot per candidat -, da, poate că unii au primit un kil de făină și un litru de ulei, da, ei votează cu unul, noi cu altul; dar: nouă, ardelenilor, ce ne-a lipsit ca să ne urnim pân' la secția de votare?

Democrația costă puțin – ceea ce te îngroapă e factura pe care o primești când ți se rupe de democrație.

Adevărul trebuie spus: de două decenii ne lăudăm în Ardeal că nu votăm cu urmașii comuniștilor; însă votul nostru contează din ce în ce mai puțin pentru că din ce în ce mai puțini mergem la urne. Suntem cea mai bogată regiune a României și totuși comoditatea ne face să nu putem da tonul. În loc să fim noi locomotiva spre Occident, comentăm în fața televizorului, cu uimiri înciudate, că mereu județele din Sud și Est au cea mai bună prezență la vot. Și apoi ne e frică să nu ne vândă la ruși.

Or, revin: democrația nu stă pe raft și nici nu e un fel de pensie garantată. Nu contează nimic atâta vreme cât tu stai acasă. Nu contează cum vrei să fie țara ta. Știu că unii se vor enerva că scriu asta – dar, cu toate voturile lor, cu toate bancurile despre morții care merg la vot, cei din Sud arată că le pasă. Cu manele, fără manele, faptul că acolo lumea votează e mai important decât suduielile noastre, ale ardelenilor.

Nu mă interesează pe cine preferi, ci să alegi: înseamnă enorm, îi arăți ăluia pe care pui ștampila că peste patru sau cinci ani îl vei putea evalua. Îl obligi, atâta cât se poate la noi, să țină seama că alegerile astea nu-s o lehamite, ci dorința ta de a exista România într-un fel sau altul. Știu, cel mai comod ar fi să se dea o lege prin care democrația e garantată și nu mai trebuie să te lupți pentru ea – dar niciunde în lume nu e așa. Știu, uneori mai zicem că toți sunt hoți și că mergem din rău în mai rău – dar dacă mâine ți-ar intra un hoț în casă, eu nu cred că ai sta cu mâinile-n sân.

Râdem uneori de baronii lor sau îi suduim – dar mai mult de jumătate dintre ardeleni ca niște baroni stau în ziua votului. L-am așteptat pe Prințul Charles să ne vorbească despre Transilvania – și-am redescoperit, mândri, satele bunicilor. Au venit nemții să facă fabrici pe la noi – și atunci am zis „no hai să merem la lucru”. Suntem vedete la Hollywood de câte ori pun nevestele noastre usturoiul în beci și ne lăudăm la prietenii din Iași cât de aproape de Vest ne sunt geografia, istoria și cultura -

o-ntreagă Europă a venit și ne-a pus câte ceva în straiță:

și totuși: noi pentru noi

putea-vom alege ceva?

 

Voteaza articolul
4.7 / 5 (83 voturi)
Articole din aceeasi categorie
Parafrazarea numelui unui celebru film mi se pare sugestiv pentru emoţia trăită la întâlnirea cu generaţii de elevi şi dascăli de la prima şcoală.
15 Iun. 2018
07:45
1
Știu, serviciul de urgență e gratuit în România.
09 Mai. 2018
10:21
4
Să ne imaginăm următoarea scenă. Băieții de la Arsenal înfulecau fripturi cu cartofi prăjiți când Wenger poposea în Insulă venind din îndepărtata Japonie, prin 1996.
26 Apr. 2018
15:53
1
România este pe ultimul loc în ceea ce priveşte siguranţa drumurilor din Uniunea Europeană.
16 Apr. 2018
10:00
7
Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3. Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3.
02 Apr. 2018
11:14
7
"...suntem obligaţi să finalizăm autostrada până în 2016, pentru că am reuşit să o introducem pe alocarea financiară 2007 - 2013.
26 Mar. 2018
11:12
7

Post new comment

Comentarii

Hai cu mic cu mare cu totzii la vot

@ @gestapOlghisti---cat de BOU poti sa fii ! Ce votanti de ultima speta are Johannis prin Romania...
Eu am semnat Cesena si NU sunt acelasi cu nici unul !!
Ai auzit de Cesena, Cesenatico, Italia?? Agramat si CRETIN ce esti !!!

@ @gestapOlghisti---cat de BOU poti sa fii ! Ce votanti de ultima speta are Johannis prin Romania...
Eu am semnat Cesena si NU sunt acelasi cu nici unul !!
Ai auzit de Cesena, Cesenatico, Italia?? Agramat si CRETIN ce esti !!!

Ponta are peste 10% din voturi plus Vadim, mai nou. Si eu zic ca e normal si firesc ca Ponta sa fie ales. Si va fi.

Ponta poate sa-si faca selfie cu procentul luat in primul tur. Cu acela ramane :))))) Pardon, plus 1 (votul lui Vadim).

pt Antonescu
Te inseli amarnic.
Vadim dintotdeauna a avut si are un nucleu tare, de 3-4% , care sint oamenii lui indiferent de ce se intampla si voteaza cum le spune el.
Cine nu stie sa se poarte cu Vadim, pierde imens.

@din Germania, @univ,@diaspora,@Piticu,@Cesena
Măi dragă,
eu n-am nici o vină
am tastat ,,va’’ câştiga , ,,va’’ fi fără să pun la mijloc ,,doctor Ponta’’ şi a ieşit perfect
dar când pun şi ,,Ponta’’ (chiar şi fără ,,doctor’’!)
iese tot ,,v-a’’ câştiga Ponta ,,v-a’’ fi in loc de... ,,v-a’’ câştiga Ponta ,,v-a’’ fi.

Cu ce mama dracului unii sunt mai putin comunisti ca ceilalti sau unii mai bine intentionati ca ceilalti?

Tot respectul pentru munca pe care o faceti, si anume de a informa cetatenii. Va recomand totusi putina lectura inainte de a arunca informatii de doru' lelii. BEC a pus la dispozitia publicului rezultatele alegerilor din 2 noiembrie. O sa va transmit o simpla comparatie, restul concluziilor n-aveti decat sa le trageti dvs si cei care va citesc articolele:
In Teleorman s-au prezentat la vot 189.825 persoane.
In Cluj s-au prezentat la vot 333386 persoane.
Este doar un exemplu.
Pe baza datelor concrete, nu vad care este lectia data de Teleorman Ardealului.

Bai Cosmine, e vorba de numarul de oameni care au votat raportat la populatie (cu drept de vot), adica procentul care face diferenta. Intelegi? E matematica primara. Aaa, n-ai fost la scoala?! Atunci inteleg... Dar de ce te bagi, daca nu stii?

Daca "nu vezi" ori ai probleme medicale ori prostia te face sa fii orb. Era mai usor sa iei procentele prezentate nu populatia, TL-pop. 400.200- 57,16%, CJ- pop.660.400- 55,38. Ai inteles ceva, "desteptule"? Cine vorbeste de doru' lelii?

O replica foarte elevata. Normal ca e mai usor sa iei procentele si sa le arunci intr-un titlu de articol "senzational". Oricat te-ai tura, 189825 nu-i egal cu 333386. In numar de voturi, 1.81% cat reprezinta diferenta intre cele 2 judete e 6010 voturi in Teleorman si 10900 voturi in Cluj. Pentru tine, mobilizarea a 6000 de oameni e aceeasi cu mobilizarea a 10000?????

N-am nici probleme medicale, nu-s orb si nici prost... Replica ta denota cata cultura ai si cine te manipuleaza fara sa-ti dai seama.

E normal si firesc ca Ponta sa fie ales. Si va fi.
In tara ***EDITAT***ilor un hot intelectual nu poate fi decat presedinte.

Pt iris: ANALFABETU-LE :-D

Sabine, iar aceeasi zeama reincalzita ?........ De-a dreptul plicticos si, mai ales, fara rezultate. Pacat ca nu mai stii sa scrii si altceva.

ptr iris>> Mai fleandura mai, lasa parerile politice ca d-ta nu ti-ai terminat cele 4 clase primare.... Dar esti GROBIAN, pur si simplu.... Cat de jos a putut ajunge Romania....

,,Lectia'' viitoare ar putea fi
despre Tovarasa Olga de la Craiova (nu e manelista, e vicepresedinta PSD-ului ... de stanga?) care a declarat :
,,La mine în Craiova sunt 178 de organizaţii (PSD) cu minim 20 de membri. Ei ştiu în fiecare bloc cine votează cu PSD, cine votează cu alt partid, mă îndoiesc că în zona Ardealului se face acelaşi lucru '',
despre spionarea romanilor la domiciliu, despre secretul votarii, despre gestapOlghism si daca Teleormanul se deosebeste de Craiova
si, mai ales,daca vreti sa fie etichetati si ardelenii (din fiecare bloc).

lol
la lui iris- Au ajuns agramatii sa ne invete cu cine sa votam.... lol

@ iris
...." v-a castiga Ponta, v-a fi alesul tarii " !!

ANALFABETULE

@ iris
...." v-a castiga Ponta, v-a fi alesul tarii " !!

ANALFABETULE

,,din Germania''...
...curge Dambovita, mai bis ?
vad ca ai citit cu atentie si ai prins ideea principala
(suteti platiti la numar de cuvinte, de va repetati postarile pe la toate articolele, sunteti balbaiti sau e boala profesionala de la votarile din Teleorman ?)

Huooooo!!! Huooooooooooooo!!!!! Votantul semidoct si agramat !!!!!!!

Huooooo!!! Huooooooooooooo!!!!! Votantul semidoct si agramat !!!!!!!

Simplificati (inca o data) dle.Gherman (recunosc, va citesc rar articolele) inclusiv in titlu.
Una e sa ti se spuna ca nu exista pe lumea asta decat un singur fel de mancare (si sa-l si votezi la gramada) si alta este sa vezi toate felurile care ti se propun si spui: nu multumesc (si sa nu votezi, oricate ,,lectii'' cu un singur fel de mancare va trebui sa rabzi).
Daca n-ar fi candidat Johanis, dreapta putea sa se dea si peste cap ca tot n-ar fi mers la vot nici cati ardeleni au fost la referendum, nici in 2 si cu atat mai putin in 16 (si adio).
Johanis i-a scos pe ardeleni la vot iar daca v-a castiga Ponta, v-a fi alesul tarii chiar daca nu castiga in judetele transilvane
pe cand absenteismul inseamna refuz - orice candidat ar fi - un refuz ardelean ce s-ar fi putut specula in foarte multe directii, inclusiv in exterior.
Astazi, deoarece Klaus Johanis a fost votat de 2,8 milioane de oameni - in majoritate ardeleni, cartea absenteismului e fara rost, nu mai trebuie jucata ci, dimpotriva, trebuie mers mai departe cu acest candidat, prin participarea la votul din 16 noiembrie !
Oricine ar fi la putere, nimeni nu ma va convinge ca fara o opozitie care sa traga cat de cat la cantar, democratia poate supravietui la noi.

lndeosebi textele lungi incerc sa le fac (oleaca) mai usor de citit (simplific,schimb ordinea propozitiilor sau le separ,timpul verbelor,renunt la cuvinte care fara diacritice au alt inteles etc.- repede dar incerc) iar despre faptul ca am tastat mai sus ,,va'' trebui, ,,va'' convinge iar intr-alt loc ,,v-a'' castiga, ,,v-a'' fi, nu pot sa spun decat ca, probabil, se ,,va'' si se ,,v-a'' mai intampla.
(In 16 dimineata - la vot !)

Nu iti dau teleormanenii nicio lectie, Gherman. Tu esti si ramai acelasi, cu educatie de Oltenia si aceeasi placa de versuri uzate, reluate, repovestite si rastalmacite de 20 de ani.

@profesor, esti imbecilu' de serviciu, esti la post, pe cine ai schimbat?

Sabine, cand luai bani sa faci reclama stii tu carui jucatorr de la CFR, cum era mah ? Tu nu erai tot milog in cazul asta ? Cat despre articole, orice s-ar intampla in tara asta , tu vei fi acela ce o sa scrie despre hot ca asa este scolit in sud, iar pe hotul din ardeal nu-l vezi, ala e invizibil pt tine .( Cati bani ai luat de la Uioreanu , ai uitat ?) Esti un ratat , nimic mai mult iar copii tai vor deveni niste ciudatenii in tara asta , niste specimene demne de ZOO

vai tovarase profesor!
ba uite chiar amu tovarasii olteni l au criticat pe fratele lor,tovarasul rus,ptr rezultatul lor in alegerile din Transilvania.se pare ca nu sint destui regateni aci in Transilvania care sa l voteze pe ponta.
oricum daca iese,regatenii trebuie sa continue colonizarea Transilvaniei cu si mai mult avint

Marinescu istvan , mai taci dracu din gura. M-ai innebunit cu Horthysmul tau , toata ziua esti cu epurarea etnica si cu horthy in gura

@dusu Da' mai du-te dracului, STARPITURA de agitator ce esti!

O tot frecați, inclusiv autorul, pe tema asta: Ardeal vs. Sud.
Eu sunt mult mai ardelean și decãt autorul și decãt foarte mulți dintre cei ce fac pe aici pe la comentarii pe patrioții (doar) ardeleni, dar am trăit mult în Sud și v-o pot spune și pe aia dreaptă: ardelenii nu sunt nici mai deștepți, nici mai cinstiți, nici mai harnici, etc. decât "sudișții" - în general vorbind. Pot să vă servesc un milion de argumente și probe despre uscăturile ardelenești, în frunte cu Boc, cu Funar, ca de exemplu. Așa că fårtaților, fraților,vă rog eu feumos să o lăsați mai moale pe tema asta, si mai ales pe tema aunomuiei ardelenești, mai puneți batista pe țambal, până nu se trezește vreun oltean sau moldovean bun de gură, ca să vă dea replica.
Mai terminați cu aerele astea de superioritate gratuită vs cei de aceeași neam și de limbă cu voi. Mucles pe tema asta.
Gherman are dreptate aici cu un singur lucru. Și vi-l spun ardelenește: Vă zice să Mereți la vot pe 16 noiembrie. Votati cu cine vreti voi, numai să votați. Macar in felul asta nu vi se pot fura voturile. Că de furat, tot o să fure!
Sănătate și voie bună la tăt poporul.

Despre ce "superioritate" ii tot dati voi astia extra-ardelenii? Care ardelean vobeste de superioritate ala-i spalat la cap de voi ca sa va bateti joc de Ardeal.
Nu exista nici un ardelean sau banatean cu mintea la cap sa creada in asa ceva. Daca ar fi superiori ar sti sa lupte pentru drepturile lor in colaborarea cu toate etniile si nu s-ar lasa mulsi ca oile de ceilalti.
Da, o sa merg la vot pe 16 si votul meu va fi nul, pentru ca nu cred ca vreunul din candidatii pe lista poate rezolva problema Ardealului.

ARDEALUL INDEPENDENT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ardealul hraneste PIB-ul Romaniei cu o gramada de lei. daca vreti sa nu se mai faca cu ei pomeni electorale iesiti la vot.

Constanta hraneste PIB-ul Romaniei cat jumate din Ardeal si nu rage nici un bou de acolo ca sunt mai u mot sau ca vor oras stat separat . Geniule.

Si cu cine crezi ca am putea vota in acest scop ? Eu nu cred ca vreun candidat poate face asta.

cred ca toti accepta ca hotia in regat e mult mai mare decit in Transilvania.
oare ardelenii realizeaza cit ii costa hotii regateni? politie,justitie,peniutenciare

O sa facemm Ardealul independent si apoi alungam toti strainii si toti romanii din ardeal, atunci nimeni no mai fura caa la mitici. Depar fi sa ramanem un milion, si asa vom facea

Ardealul si diaspora a votat Iohannis.
.
Asistatii social din sud si moldova, si grupul infractional BOR, au votat CIUMA ROSIE!
.

Nu pre îmi place de domnu asta, dar când vezi ca ești condus de toată prostimea din tara asta nu poți decât sa-i dai dreptate. Încep sa cred ca autonomia fiscala e singura soluție pentru Ardeal.

Oare Dumneavoastra in ce lume traiti :??? Nu ati inteles pana acum ca ceea ce doriti,visati,credeti,vreti NU conteaza ! Nu conteaza ce doreste Domnul S.G.Povesti .Peste 1 an sau acum 10 ani sau peste 10 ani aceeasi poveste.Aici NU conteaza povestea Dumneavoastra.NiciOdata.Dusu NU conteaza !

da,e probabil domnule dascalu ca ponta sa cistige
orientarea acestui stat se va indrepta in alta parte.ruminii sint cunoscuti ca stiu sa intoarca armele fara rusine.
dar poate ruminizarea Transilvaniei va atinge o limita si atunci se va crea o masa suficient de mare care sa ceara separarea de acest stat mafiot

Ghermane, tu plesnesti de fiere si de ura, mai omule, mai. Tie iti pute tot ce tine de Romania.
Ai tu o problema cu "ai nostri" , te deranjeaza, orice-ar face! Ti-ai crescut si copiii in ura si dispret fata de tara.
Citeste-ti numai titlurile la toate postarile tale pline de puroi- " De ce-i înjur?", "Romania, o spaga" , "ne-am săturat de -Escu""când se gată România asta?" etc, etc
Numai sfada, fitile si zgandareala.
Improsti cu ura si gasesti numai vinovati peste tot, care nu te lasa pe tine sa traiesti.
Acuma ai treaba cu teleormanenii care nu te lasa pe tine sa respiri, te sufoca si aia. Numai tu esti cel fara nicio vina.
Ce bine am duce-o noi daca n-ar exista aia si aia si aialalti !.... Hai sa scapam de ei! Uite cum ne fura aia noua Prosperitatea!
Numai Hitler (eu sunt Germania!!!) mai gandea asa si rezultatele s-au vazut.
Hop si Ghierman (România sunt eu!)
Ai vazut cum se tin si se dreseaza cainii prin puscarii ca sa invete sa muste si sa omoare? Infometare, injuraturi si bataie regulata ca sa fie inraiti cum trebuie.
Ala este si stilul tau "literar".

Ca sa intelegi ce scrie Gherman, ar trebui sa stii sa citesti, vazand substratul. Ori, daca nu-l observi, nici nu poti intelege. Sie verstehen, Sehr geehrter Herr?

cunostinte despre metodele folosite in sistemele penitenciare ne-au cam lamurit de pe ce "alei stralucitoare" vi tu ma Munchenhausen ...☺

Ghermane, tu plesnesti de fiere si de ura, mai omule, mai. Tie iti pute tot ce tine de Romania.
Ai tu o problema cu "ai nostri" , te deranjeaza, orice-ar face! Ti-ai crescut si copiii in ura si dispret fata de tara.
Citeste-ti numai titlurile la toate postarile tale pline de puroi- " De ce-i înjur?", "Romania, o spaga" , "ne-am săturat de -Escu""când se gată România asta?" etc, etc
Numai sfada, fitile si zgandareala.
Improsti cu ura si gasesti numai vinovati peste tot, care nu te lasa pe tine sa traiesti.
Acuma ai treaba cu teleormanenii care nu te lasa pe tine sa respiri, te sufoca si aia. Numai tu esti cel fara nicio vina.
Ce bine am duce-o noi daca n-ar exista aia si aia si aialalti !.... Hai sa scapam de ei! Uite cum ne fura aia noua Prosperitatea!
Numai Hitler (eu sunt Germania!!!) mai gandea asa si rezultatele s-au vazut.
Hop si Ghierman (România sunt eu!)
Ai vazut cum se tin si se dreseaza cainii prin puscarii ca sa invete sa muste si sa omoare? Infometare, injuraturi si bataie regulata ca sa fie inraiti cum trebuie.
Ala este si stilul tau "literar".

Munchenas, dar tu cum crezi ca tara in care muncesti, a ajuns acolo unde-i acum, hmmm? Tu crezi ca palnul Marshall, ori masurile de stanga, mariri de salarii la bugetari, ajutoare pt. lenesii votanti ori pensionari la 40 de ani colonei la GA au ridicat Germania? Nu, nici vorba. Ia vezi daca esti acolo, stai de vorba cu oamenii in varsta si ai sa aflii multe. Vezi si organizarea administrativ-economica a Germaniei, cum se repartizeaza banii si multe altele. La ce argumente aduci nu-ti pot spune decat: Sie dumm sir sind!

dl. Gherman imi permit sa nu fiu de acord cu Dvs................teleormanenii ne dau un exemplu de mita electorala adica se inghesuie la vot pt ca au primit ulei, zahar si altele................asta nu e democratie!!!...........ardelenii sunt oameni liberi si nu depind de pomenile electorale..........sunt homo sapiens nu slugi cum sunt teleormanenii!!!..............stim cu totii ca ardelenii au iesit la vot civilizat si fara mita(sper ca asa este).........dar in turul 2 trebuie sa ne mobilizam exemplar daca nu vrem sa fim condusi de asistati sociali, someri si pensionari!!!.....votul din exterior o sa fie decisiv pt ca cei care muncesc sa platesc taxe sa nu ajunga asstati sociali si implicit subordonati politicului!!!

Daca ardelenii nu au iesit la vot insemna un singur lucru:
CA NU RECUNOSC ACESTE ALEGERI.
Ca voteaza cu Ponta sau cu Johannis e tot un drac, altii nu exista. Ardelenii stiu ca si Johannis cat ii el de neamt odata ajuns la Cotroceni, in barlogul lupului, va fi "deturnat", si nu va putea face nimic pentru ei.
Daca Johannis ar candida numai pentru Ardeal, atunci ar iesi sa voteze si cu picioarele, dar daca tot la Bucuresti se duce e neinteresant.

Sylvanule, esti un mare prostovan, ca si andrei de mai jos. Cu rationamentele tale precis nu ai terminat liceul. Cat de prost trebuie sa fii sa zici ca , simpla prezenta intr-un loc te tampeste ? Nu mai mergeti copii la universitate in Bucursti ca va tampiti. Apoi , omule, in Parlamentul ala din Bucuresti sunt politicieni din toata tara asta , nu din Bucuresti .

Pacat ca nu ne putem disocia de Bucuresti!.. ca sa nu zic ceva mai grav..

Bun este sapunul FA!
Nemtesc, lucru bun.
Iara noi ne-am fi spalat acum la c.ur cu tine si copiii tai, gherman. :-D
Sună ciudat, dar am alege să ne spalam.

Hauleu Sabine!... Hauleu! Hauuu!
La cum arati tu, te-ai gandit vreo clipa ca fascistii germani te trimeteau sofort in lagarele de concentrare si te exterminau pana acum, pe tine si tot familionul tau, sub eticheta ZIGEUNER?
Erai demult sapun Fa cu aroma de Craiova.

Hauleu Sabine!... Hauleu! Hauuu!
La cum arati tu, te-ai gandit vreo clipa ca fascistii germani te trimeteau sofort in lagarele de concentrare si te exterminau pana acum, pe tine si tot familionul tau, sub eticheta ZIGEUNER?
Erai demult sapun Fa cu aroma de Craiova.

Unii hardeleni inca sunt in drum spre sectia de votare...Ei se misca mai greu. :D

Si iata am ajuns in Anul de Gratie 2014, tara a UE, "europeni", propagam idei naziste de superioritate a unei rase asupra alteia.
Supraomul de Ardeal versus subomul de Sud. Semnat Sabin Gherman.

ati ajuns in Anul de Gratie 2014, tara a UE, "europeni" si dupa un sfert de secol de la iesirea Europei de Est din captivitatea sovietica ...supraoamenii din România inca mai voteaza cu comunistii si odraslele lor grupati in diverse partide politice cu denumiri care de care mai pompoase.
Bag sama ca ori le place asa de mult comunismul ori au ajuns prea retardati ca sa mai inteleaga in ce gunoi social si economic isi irosesc viata.

Cautati sa invrajbiti romanii cu orice pret!
La Bucuresti voturile pentru Iohanis, Macovei depasesc voturile lui Ponta.
Si in Ardeal Ponta are un mare procent de sustinatori asa ca nu mai dati vina pe altii, lasati gargara si demonstrati ca sunteti ce a ce pretindeti, suntem satui de laude, ba ca voi sunteti mai cu mot, ba ca banatu ii fruncea etc, etc.Sa va vedem pe 16 de ce sunteti in stare.

ceea ce dumneata ar trebui sa stii domnule oprean,e ca ptr a forma ruminul in Transilvania,conducatorii patriei au curatat etnic provincia,au adus regateni pe post de sefi inca din 192o.
ptr a forma ruminul aci,au distrus transilvaneanul si s au folosit de indivizii fara mama,fara tata
nu individul care traieste aci este mai cu mot,ci cultura care aci era inainte de a veni regatenii.
ura care azi se imprastie impotriva ungurilor nu exista nici imediat dupa razboi.ea este politica acestui stat ptr a putea distruge Transilvania

Mda...Teleormanul si in general "sudul" e plin de suboameni, rau tare, nea Sabine, intr-adevar, sună tare ciudat să-i aplauzi, ei sint de fapt UNTERMENSCH si ar trebui neaparat trimisi la facut sapun din ei.
Cat de destepti erau nemtii in al doilea razboi mondial si ce pacat ca au pierdut.

Mda...Teleormanul si in general "sudul" e plin de suboameni, rau tare, nea Sabine, intr-adevar, sună tare ciudat să-i aplauzi, ei sint de fapt UNTERMENSCH si ar trebui neaparat trimisi la facut sapun din ei.
Cat de destepti erau nemtii in al doilea razboi mondial si ce pacat ca au pierdut.

Tantalocilor, ati votata cu incompatibilul si e posibil sa se refaca alegerile(pe banii nostri ardeleni si regateni).Idelizati o notiune_"neamt" . Dar orice natie are si hotii ei.Iar binele dintre cele doua razboaie-mai vedeti istorie. Bine au dus-o numai cei care in"89 au inceput sa scoata cocosei de aur din ascunzatori. Mai rea ca ciuma rosie e cea portocalie, care nu are nici-un Dumnezeu si caracter cameleonic, agresiv, obraznici si hoti ! Clujenii au votata de doua ori Funar, Boc asa ca ce ne putem astepta sa le creasca IQ-ul??!!!

Tantaloaie spalatoare de tucale si tzatza de piata Matache, ai uitat de munca, da afla si tu, ca mai exista munca, da draga, chiar daca intelectuala ori fizica, iti aduce bunastare. La voi, in Miticia da, sunt deacord, cu asta vati ocupat o viata, cu cocosei, bisnita, invarteli ***EDITAT***esti, *cacum* voi.

Totuşi, să nu confundam marfa cu amblajul, domnilor! Dacă teleormănenii si-au exercitat dreptul la vot, atunci jos pălăria în faţa lor, ne-au dat o lecţie de democraţie. Dar dacă şi-au exercitat acest drept pe întreaga durată a zilei la toate secţiile care le-au ieşit în cale, atunci nu lecţie de democraţie se cheamă, ci lecţie de fraudă si ar trebui răsplătită această conştiinciozitate civică cu ani de puşcărie.

N-asa ca ar fi sunat ciudat din partea lui sabin sa ne spuna de fapt cum ne dau craiovenii lectii de democratie? In fond era acelasi lucru putin mai nuantat.

domnule autor,teleormanenii,regatenii in general stiu ptr ce si ptr cine voteaza
ei stiu ca anexarea Transilvaniei le a adus prosperitate fara multa munca
iti vor spune ca mosii lor au murit sa cucereasca Transilvania
iar azi ei spun ca Transilvania ii veriga slaba a patriei
sa nu credeti ca sint prostiti.ei isi urmaresc interesele
grav e ca in Transilvania azi sint tot mai putini ardeleni.aud ca tovarasul rus si a aranjat fetita purtator de cuvint a parasutei cretu corina ieuroparlamentara

cum e corect, dusu, duie musu ori musu duie?

Pâna si cel mai comunisto-indobitocit popor isi numeste tara Republica Populara DEMOCRATA Coreana ... si pentru România concluzia este foarte asemanatoare: un popor talâmb nu poate crea altceva decat o democratie talâmba.

Hai SICTIR @ Democratie ?

to the chase Adi: Go fu¢k yourself

Si saraci si cu pretentii.Se vede ca ei n-au participat le asa zisa revolutie acum isi scot coltii de portelan.Nu sunt in stare sa depaseasca gradul de comunism in care au ramas inchistati.

Pacaleala asta cu comunistii a functionat poate in 1996. Atat de bine au functionat anticomunistii CDR dupa, incat PNT-ul condus de la Cluj,a fost sters de pe harta politica cu toata traditia din spate. Cine mai crede in propaganda ieftina cand Boc pescarul din doua luntri a fost secretar de partid? Mai schimbati placa caci nu mai tine. Monarhia ar fi singura solutie, dar partidele de ambele directii urla ca din gura de sarpe impotriva unui organism neutru de control. Oare de ce?

crezi ca-si pune pe cap (coroana pentru) un popor care a devenit asa de potlogar si retardat ? Romanii au nevoie de o albie de porci pe care sa-si verse frustrarile generate de propria incompetenta si prostie si nu de un rege.

Te inseli. Daca l-ai fi urmarit atent pe Gherman ai fi observat ca Transilvania a dus-o bine in perioade Monarhice. Dupa perioada de prosperitate din interbelic au urmat crimele regimului Horty, apoi imediat crimele comuniste, iar apoi anarhia post decembrista , toate perioade republicane. In rest sunt de acord, avem nevoie de un rege ferm si cu un curaj de alchimist.

este cea care a dus-o bine in perioada interbelica ("Monarhica" in textul tau napocanule :) datorita faptului ca, spre deosebire de celelalte tari invingatoare din primul razboi mondial care si-au anexat colonii peste mari si tari... Romania si-a anexat o colonie bogata foarte aproape : cred ca realizezi la care colonie ma refer ☺

Budapestanule, "colonia" aia este anexata si acum si totusi romanii nu o duc bine sub regimul prezidential. Si nici ungurii tai sub presedintia lui Orban Cat despre cat de bogata era Transilvania: ar fi bine sa te interesezi unde a ajuns aurul exploatat de secole la Rosia Montana. Uita-te bine in orasul tau ca la noi la Cluj sau in Transilvania sigur nu e.

You're nothing but a stupid waste of time.

Stupid waste of time sounds a lot more polite than fu¢king waste of time ☺

l-am urmarit chiar pe Regele Mihai : "...tara era tara si oamenii erau oameni."
Iti spune ceva citatul asta sau e nevoie sa-ti traduc?

cam spune tot : doar judetele Caras-Severin si Hunedoara au cazut prada t z â g a n i l o r comunisti.
In rest se poate vedea in toata splendoarea ei (in rosu) România asa cum arata ea inainte de anexarea Ardealului si Banatului

pe Ora de Sibiu

E doar o aparenta ca aia din sud voteaza in numar mai mare. De fapt au pus la punct un sistem de frauda prin vot multiplu direct pe listele permanente. Cateva zeci se plimba toata ziua prin comunele in care au cativa complici de incredere membrii in sectia de votare. Acestia le verifica formal cartea de identitate si le indica unde sa semneze pe lista PERMANENTA in dreptul unor persoane care sunt cunoscute ca nu vin la vot sigur (bolnavi, analfabeti sau de-a dreptul morti cum s-a descoperit si la referendum). Nu are cine sa-i prinda in felul asta, in sectii sunt cel putin doi-trei complici din partidele aliate - PSD, PC, UNPR care sa-i acopere pe cei ce fac turism electoral. Intelegeti acum de ce apar inainte de alegeri tot felul de partidulete mici - nu pt a lua voturi, ci pentru a impanzi sectiile in care se fraudeaza constant in sud cu cat mai multi reprezentati care sa asigure bunul mers al fraudei.

Ardelenii, in general o duc mai bine, vorba aia, omul sfinteste locul. Probabil ca si educatia primita de acasa cu influente vestice, apropierea de vest, etc, etc. Pe cand acolo, mai in josul si estul tarii, influenta orientala isi spune cuvantul, lucrul mai putin, nu exista cuvant dat, 1 e doi si doi e 8, etc. Acestia constientizeaza ca nici nu au unde lucra si chiar daca ar avea nu ar fi platiti ca ceilalti, deci ajutoarele sunt baza. Nu este normal sa voteze, la disperare, cu cei ce le da si sa fuga ca de dracu de cei ce au luat din nemunca? Pe cand reversul, in Ardeal , omul se descurca cumva, mai de aici, un pic acolo, mai am un pic de pamant, tine soacra 2 purcei, imi mai iau un job. Cutitul nu este la os, ca la cei din sud, unde practic nici macar ce fura nu mai au.
Iata motivele disciplinei electorale. Atentie, vine dreapta, va taie din ajutorari, PSD va tine la suprafata.
Intr-un fel ii inteleg si pe ei, is disperati. Si vorba aia, sunt pacaliti mereu, li se da peste in loc de undita!

Ardelenii o duc atat de bine ca-si decimeaza padurile din composesorate si le exporta aproape neprelucrate sau le dau la austrieci. Apoi le aprind ca sa nu se vada paguba. Probabil aia din dobrogea ii impiedica sa-si faca fabrici. N-avea tu grija celor din sud acolo sunt cele mai productive ferme agricole din Romania. Insula mare a Brailei e chiar cea mai mare din Europa. Spre cinstea bucurestenilor, au protestat in numarul cel mai mare pentru furtisagul din Ardeal de la Rosia Montana. In plus moldovenii nu au iesit sa ne injure ca la noi se fac zero autostrazi iar la ei 0 km.

Hai cu mic cu mare la vot sa calcam in picioare trandafirii lui Iliescu, Nastase si Ponta!!!
Haideti sa implinim, in sfirsit, dorintele celor care au cazut in '89 impotriva unei ideologii, nu numai impotriva unor jeguri comuniste!

Iese diaspora si sta 8 ore la coada sa puna o stampila, macar de rusinea lor sa mergem cit mai multi sa-i nimicim pe roshii!!!

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide